ATASI KOLESTROL DENGAN MUDAH

ATASI KOLESTROL DENGAN MUDAH

#PHYTOCOL-ST SHAKLEE : SUPPLEMEN TERBAIK UNTUK MENURUNKAN PARAS KOLESTEROL

Shaklee dengan bangganya telah melancarkan satu lagi PRODUK TERBAIK yg berasaskan 100% bahan semulajadi khusus untuk kesihatan anda! Kali ini ia adalah PHYTOCOL-ST. Ia berfungsi untuk menurunkan paras kolesterol; tanpa mengira faktor usia.


APAKAH KEISTIMEWAAN PHYTOCOL-ST?
Diperbuat daripada campuran bahan semulajadi yg mengandungi sterols & stanols tumbuhan yg dikenali sebagai ‘phytosterols’. Rujuk sini untuk baca tentang phytosterols.
Penagmbilan 4 biji Phytocol-ST dalam sehari, adalah memenuhi keperluan 2000mg phytosterols yg diperlukan untuk menurunkan paras kolesterol manusia dewasa.
Kandungan phytosterols di dalam Phytocol-ST telah diperakui oleh Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH) untuk membantu menurunkan paras kolesterol.
Tidak mengandungi pewarna mahupun perisa tiruan.
Dijamin halal, selamat & berkesan. Tidak mempunyai kesan sampingan yg buruk.

MENGAPA PERLU AMBIL PHYTOCOL-ST BERBANDING DIET SEMULAJADI?
Sebab ia akan memberikan hasil yg lebih pantas. Tambahan pula, kita sering ‘tergoda’ untuk mengambil makanan yg lazat & kita sukai berbanding makanan yg sepatutnya kita ambil untuk memastikan diet kita adalah seimbang.

DIJAMIN BERKESAN KE PHYTOCOL-ST NI?
Ethan Wang; Sales Diretor di Shaklee Malaysia sendiri telah mencuba tahap keberkesanan Phytocol-ST ini. Dalam masa 2 bulan sahaja, beliau telah berjaya menurunkan kadar kolesterol beliau sebanyak 22%! Wowww! Dan, oh ye… beliau sanggup menghentikan pengambilan supplemen Shaklee yg lain tau, semata-mata untuk membuktikan keberkesanan Phytocol-ST ni.. Malah beliau makan seharian dengan tak mengambil kira tahap kesihatan diet seimbang pun…

STEP 2 
Walk in ke mana2 branch shaklee seluruh Malaysia dgn mengguna kan SID 1135567 bg mendapatkn harga ahli saya sendiri. Jimat postage!
STEP 3
Shoping online dengan hanya clicks dan besok Vitamin sampai depan pintu.
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=da8bc789c7582001a3d883d8120179f5
✆ SMS | WhatsApp : 019-6998825(shima)

TIPS MENGHILANGKAN MASALAH KEPUTIHAN

 
Mengikut kajian pakar kesihatan kelamin, 99.9 peratus wanita menghidap penyakit keputihan akibat jangkitan kulat kandida yang terdapat pada dubur dan juga faraj wanita. Jangkitan boleh disebabkan oleh sikap tidak perihatin atau cermat wanita di dalam soal kebersihan anggota sulit mereka.
Memakan antibiotik untuk jangka masa lama juga boleh membunuh bakteria semula jadi dalam faraj dan mendedahkan faraj kepada jangkitan dari luar. Wanita hamil dan mengidap penyakit kencing manis mudah dijangkiti kulat candida.  
Pengeluaran lendir keputihan dari kemaluan tidak semestinya menandakan penyakit. Disebaliknya ia mungkin adalah proses biasa bagi seorang wanita. Lendir dikeluarkan oleh faraj dan pangkal rahim untuk melindungi sel-sel dan saluran dinding faraj. Tanpa lendir ini, sel-sel ini akan menjadi kering dan rosak. 
Kebiasaannya sifat dan rupa lendir atau keputihan itu adalah jernih , cair tanpa berbau dan tidak diiringi rasa gatal. Lendir yang berwarna putih dan pekat, kelihatan seperti nanah,  berbau busuk serta diiringi rasa gatal-gatal pada sekeliling faraj dan adakalanya warna lendir itu berwarna kemerahan atau coklat kerana bercampur darah menandakan yang faraj dan sistem peranakan anda telah dijangkiti oleh bakteria. Watch Out girls!
Beberapa contoh penyebab keputihan wanita yang tidak normal ialah:-
  1. Infeksi yang disebabkan oleh kulat. Keluar lendir berwarna putih ataupun kekuningan. Ia berlaku secara berterusan dan biasanya disertai dengan rasa gatal. Infeksi jenis ini kebiasaannya disebabkan oleh kulat candida atau monillia. 
  2. Infeksi oleh kuman trichomonas. Keputihan wanita jenis ini biasanya ditunjukkan oleh keluarnya cairan berwarna kehijauan dan serta rasa gatal.
  3. Infeksi oleh bakteria vaginosis. Tanda-tanda bagi situasi ini ialah keluar cecair yang berwarna kelabu serta berbau.
  4. Penyakit yang menular melalui perhubungan seks, yang ditunjukkan dengan keluarnya cairan bersifat ‘cheesy’, berbau dan bercampur darah.
  5. Kanser pangkal rahim. Tandanya ialah keluar cecair yang biasanya tidak disertai gatal, disertai bau busuk
Beberapa contoh penyebab keputihan wanita yang lain:-
  1. Vaginitis atropik yang timbul pada usia lanjut (menopause), kebiasanya disertai dengan rasa nyilu akibat kekurangan hormon estrogen.
  2. Ubat seperti antibiotik, ubat mengandungi estrogen.
  3. Pemakanan juga merupakn faktor yang menyebabkan kulat berlebihan pada vagina anda. Pengambilan makanan mempunyai kandungan gula yang tinggi seperti donut, kuih-muih dan gula-gula getah juga boleh menyebabkan keputihan. Pengambilan beberapa jenis buah-buahan seprti nenas, sengkuang dan timun juga boleh menyebabkan keputihan. Kurangkan pengambilan buah-buahan ini jika anda mempunyai masalah keputihan.
  4. Pemakaian tuala wanita yang kurang sesuai dan seluar dalam yang kurang pengudaraan juga boleh memburukkan lagi permasalahan ini.
 
kat sni mashy nak share, acane supplement Shaklee mampu membantu mengatasi masalah keputihan dalam kalangan wanita InsyaAllah.

Kebaikan Alfalfa Complex

Tumbuhan yang sangat kaya dengan pelbagai nutrisi – Alfafa telah digunakan oleh manusia sejak lebih dari 2500 tahun dan telah dikenalpasti sebagai makanan yang paling kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian. Ia membekalkan nutrisi yang mana kebanyakannya tidak terdapat di dalam buah-buahan mahupun sayuran. Ia kaya dengan protin, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokim. 10 biji alfafa menyediakan nutrisi yang menyamai segelas susu. 

Mencuci hati, darah dan usus – Ini adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot. 

Melawan Alahan – Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air (athlete’s foot) dengan berkesan.

Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut – Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser, gastrik, hepatitis dan sembelit.

Menyingkirkan lemak dan kolesterol – Kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang daripada Alfafa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolesterol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya Alfafa sahaja mengandungi saponin, seperti spam yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolesterol.

Bertindak/Berfungsi sebagai Kacip Fatimah – Memperbaiki masalah hubungan suami isteri, kering ketika bersama juga merawat keputihan dengan berkesan.

Melawan tumor – Memakan 30-50 tablet untuk mengalkalikan badan, dengan itu memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor.

Melegakan keletihan – Melegakan keletihan dan sebagai rawatan kepada kebanyakan penyakit.

Mencegah/merawat atritis – Melegakan sakit atritis dan kesakitan. 
 

Berhajat untuk mendapatkannya?
CALL/SMS/W.SAPP : 019-6998825 / 017-5739099 (SHIMA)
 

TIPS UNTUK MUKA CANTIK,HALUS,GEBU DAN BERSERI-SERI..

MUKA CANTIK,HALUS,GEBU DAN BERSERI-SERI..

Setiap wanita haruslah menjaga kecantikan wajah dan kesihatan…
Pastinya untuk  kepuasan diri sendiri ataupun buat Suami Tersayang…..

Jom, kita cuba ESP……

 -ESP menjadikan kulit muka cantik, halus,gebu dan berseri
 -ESP memberi tenaga, badan semakin sihat dan kurang letih
– Bagi ibu-ibu yang menyusukan anak, ESP sangat-sangat membantu menghasilkan susu dengan lebih cepat dan banyak/> -ESP juga me mbantu menghasilkan susu yang lebih pekat dan berkrim, kesannya bayi anda akan cepat kenyang dan kurang meragam
 -Bagi ibu-ibu mengandung, ESP membantu perkembangan fetus dan memastikan kesihatan ibu di tahap optimum
-Berkesan dalam menganjalkan kulit, dan sangat digemari oleh kaum wanita bagi menganjalkan kembali payudara yang kendur
-Cepat kenyang dan membantu dalam pengurusan berat badan.
 -Berupaya menghilangkan parut jerawat di muka, kerana terjadinya parut akibat kekurangan protein unuk membentuk sel baru dan menyingkirkan sel kulit mati.
Jika berminat :call/sms/w.sapp  – 019-6998825 (shima)

TIPS UNTUK MENJAGA KESIHATAN MATA KITA

Carotomax Shaklee suplement terbaik mata.

Jika anda mengalami salah satu simptom di bawah, suplement Carotomax wajib untuk anda amalkan setiap hari. Simptom-simptomnya:
 1. Mata semakin kabur dan power cermin mata semakin meningkat
2. Mata anda silau pada waktu malam atau pada cahaya terang
3. Doktor mengesahkan anda mengalami masalah katarak atau selaput pada mata 4. Mengalami kencing manis yang tinggi. Mereka yang kencing manis tinggi boleh membawa kesan buruk pada mata
 5. Penting bagi mereka yang bekerja di depan komputer sepanjang masa.

 Kenapa Carotomax Shaklee? Kerana Carotomax mengandungi bahan-bahan berikut yang penting untuk kesihatan mata, kulit dan membran mukosa. Jom tengok kenapa Carotomax Shaklee suplement terbaik mata:
 1. Alpha Carotene dan Beta Carotene –Berfungsi memelihara kesihatan mata, penting untuk penglihatan malam dan menghalang degenerasi penglihatan
 2. Lycopene – Bersifat anti oksidan dan menghalang penuaan organ
3. Astaxanthin – Melindungi kerosakkan oksidasi kolesterol LDL
4. Lutein – Menyekat katarak, glaukoma dan AMD (age related macular disease /penyakit makular berkaitan umur)
5. Zeaxanthin – Melindungi mata dan menuras cahaya gelombang biru pendek berbahaya.

Jika berminat untuk mencuba, meh call/sms/w.sapp : 019-6998825 (shima)

TIPS UNTUK MENGATASI SAKIT SENDI/TULANG

Hari ini  saya puashati kerana dapat update blog saya. Kepuasan di dalam diri saya terhapus kerana dapat berkongsi sesuatu yang baik dengan pengunjung blog saya ni. Apa khabar semua? Semoga sihat dan dipermudahkan rezeki semua!
Saya nak kongsi kebaikan set xtravaganza vitamin sakit sendi dan lutut. Sebelum tu saya nak tanya apa itu sendi? Kena faham apa itu sendi dan peranannya.
Osteoarthritis lebih mudah dikenali sebagai sakit sendi. Ia merupakan sejenis penyakit sendi yang mempunyai ciri keradangan. Sendi pula ialah bahagian badan di mana dua tulang berlainan bertemu.
Ia berlaku apabila tulang rawan yang membentuk permukaan sendi menjadi haus. Ini akan menyebabkan sendi menjadi bengkak, sakit dan kebas dan menjadi punca kepada kemerosotan sendi tulang yang progresif (penyakit degeneratif sendi).
Keradangan berlaku kerana darah (tidak cukup khasiat) yang dibekalkan kurang meskipun seseorang itu sihat. Ini kerana, tubuh badan tidak boleh menghasilkan zat makanan yang mencukupi bagi menyelaras dan memastikan kadar pemulihan dan pembaharuan yang diperlukan.
Sendi yang selalunya berlaku keradangan adalah lutut. Hal ini demikian kerana, lutut adalah sendi yang menampung berat badan kita dan sentiasa digunakan sepanjang hidup kita.
Berikut adalah tanda-tanda penyakit Osteoarthritis:
Sakit pada sendi yang terlibat.Kesukaran untuk membengkokkan atau meluruskan sendi akan berlaku.Sesetengahnya akan mengalami kebengkakan.Adanya pembesaran tulang sendi.
Bagaimanakah cara nak mengatasi sakit sendi ini? Senang sahaja. Amalkan tiga kaedah ini:
Kaedah 1 : Mengekalkan tulang rawan yang sihat
Advanced Joint Health Tablet memberikan manfaat kepad sendi dalam tiga(3) cara :
(i) menyokong keselesaan sendi
(ii) memelihara tisu penyambung yang sihat
(iii) meningkatkan kesan kusyen
Kaedah 2 : Mengurangkan inflamasi

 

Omega Guard Shaklee adalah omega3 yang  melambatkan degradasi tulang rawan. ia boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi..jadi ia boleh membantu mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi. omega- juga bertindak sebagai pelincir. ia membantu kita untuk bergerak dengan lebih bebas.Kajian terkini menunjukkan pengambilan asid lemak omega 3 bersama glukosamina dapat meningkatkankesihatan sendi daripada mengambil glukosamine sahaja.
Kaedah 3 : Mengekalkan sel tulang yang sihat
Ostematrix Kalsium penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Magnesium pula diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi. Ramai orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup magnesium. Kajian menunjukkan pengambilan kalsium berlebihan bukan sahaja membantu menguatkan tulang temulang tatapi juga membantu mengurangkan gejala osteoarthritis
Jangan biarkan sakit sendi dan lutut ini menganggu pergerakan orang tersayang kita…kecil pelaburannya tapi besar manfaatnya. Jadikan hadiah setiap bulan untuk ibubapa kita.
Pencegahan awal boleh menjadikan kita sihat pada masa akan datang. Sama ada kita penghidap sakit sendi atau pun tidak, adalah penting  mendapatkan nutrisi sendi seiring dengan peningkatan usia.
Sakit sendi dan lutut saya hilang dengan vitamin Shaklee : Advanced Joint Health tablet, Ostematrix dan Omegaguard. Sekiranya berminat untuk memiliki vitamin ni, meh call/sms/w.sapp : 019-6998825(shima)

TIPS UNTUK SIHAT, LANGSING DAN WAJAH BERSERI-SERI

Alfalfa dan wanita tak dapat dipisahkan..
+ membantu mengatasi masalah keputihan

+ membantu hubungan intim suami isteri

+ membantu menghilangkan bau badan…

+ mengurangkan masalah sembelit


Pendek kata untuk sihat, langsing dan berseri.. amalkan alfalfa setiap hari!

Berminathubungi/sms/w.sapp : 019-6998825

TESTIMONIAL-ALHAMDULILLAH BERJAYA MENGANDUNG….

TESTIMONIAL-ALHAMDULILLAH  BERJAYA MENGANDUNG….

Pasti teruja akk ni sebab dengan pengambil SET KESUBURAN yang betul, beliau telah berjaya untuk mendapatkan CAHAYAMATA..Insyaallah jika kita berusaha pasti akan berjaya..bagaimana dengan ANDA?Jika masih tercari-cari, meh cuba Vitamin SHAKLEE..

Hubungi/SMS/W.sapp : 019-6998825
Blog-shimajamal180777.blogspot.com